Σύμφωνα με την λευκορωσική κατασκευάστρια Gomselmash, η Palesse GS 4118 K είναι η πρώτη θεριζοαλωνιστική στον κόσμο που τηρεί τα αυστηρά πρότυπα ρύπων Stage V χωρίς την ανάγκη πρόσθετου υγρού καυσίμου AdBlue ή ειδικών φίλτρων μετεπεξεργασίας των καυσαερίων.
Με καταγωγή από την Λευκορωσία και 12 λίτρων κινητήρα φυσικού αερίου Cummins 350 ίππων, η Gomselmash Palesse GS 4118 K βγαίνει τελικά στη παραγωγή ύστερα από δύο χρόνια «στην ανάπτυξη». Όπως λέει η εταιρεία που κατασκεύασε το μοντέλο, «πρόκειται για την μοναδική θεριζοαλωνιστική στον κόσμο που είναι συμμορφωμένη με τα αυστηρά πρότυπα ρύπων Stage V αλλά χωρίς να χρησιμοποιεί πρόσθετο υγρό καυσίμου AdBlue ή να εφοδιάζεται με φίλτρα μετεπεξεργασίας των καυσαερίων».
Η Palesse GS 4118 K κινείται από έναν δωδεκάλιτρο κινητήρα Cummins φυσικού αερίου IS12G και 350 ίππων. Το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) φιλοξενείται σε 8 δεξαμενές από ανθρακόνημα συνολικής χωρητικότητας 1816 λίτρων (450m³) που δίνουν μια αυτονομία στο μηχάνημα 8-10 ωρών.
Ο ανεφοδιασμός του μπορεί να γίνει εντός του πεδίου και, ανάλογα με το σύστημα, διαρκεί από 7 έως 15 λεπτά. Το CNG ως καύσιμο που κινεί την θεριζοαλωνιστική Gomselmash Palesse GS 4118 K όχι μόνο «περνά» άνετα τα αυστηρά πρότυπα ρύπων Stage V αλλά μειώνει και τα έξοδα αφού, όπως τονίζει η εταιρεία, τα διαστήματα σέρβις μεγαλώνουν ενώ αυξάνεται και η διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Τα παραπάνω μεταφράζονται σε μια εξοικονόμηση κόστους της τάξεως του 45%-50%, συγκριτικά με μια πετρελαιοκίνητη θεριζοαλωνιστική μηχανή. Επί του παρόντος το μηχάνημα είναι διαθέσιμο μόνο στη Ρωσία και τη Λευκορωσία με πλάτη κεφαλής 6, 7 και 9,2 μέτρα.
Η χωρητικότητα του κάδου είναι 9000 λίτρα (ρυθμός εκφόρτωσης 70 λίτρα/λεπτό) με συνολική επιφάνεια του κόσκινου 5.0m². Το συνολικού βάρους 16,6 τόνων μηχάνημα μπορεί να κινηθεί 20 χλμ./ώρα. στο δρόμο και να εργαστεί με 8 χλμ/ώρα.
Περισσότερα στοιχεία σχετικά με την πρωτοεμφανιζόμενη Palesse θα δώσει η κατασκευάστρια στην επερχόμενη έκθεση Agritehcnica σε λίγους μήνες.
Πηγή: agronews.gr