Την επόμενη τριετία θα διεξαχθούν 79 εκστρατείες ανά τον κόσμο που θα καλύπτουν την προώθηση σε ένα ευρύ φάσμα ευρωπαϊκών προϊόντων, όπως τα γαλακτοκομικά, οι ελιές και το ελαιόλαδο και τα οπωροκηπευτικά. Οι εκστρατείες θα χρηματοδοτηθούν από τον γεωργικό προϋπολογισμό της ΕΕ με κονδύλια ύψους 172,5 εκατ. ευρώ.
Μεταξύ των προτάσεων που εγκρίθηκαν συγκαταλέγεται και η πρόταση της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος, που φέρει τον τίτλο προώθησης «Signed by Nature» και θα εξελιχθεί στην Ελλάδα, τη Γερμανία και τη Σουηδία με προϋπολογισμό 2,58 εκατ. ευρώ. Μεταξύ των απλών προγραμμάτων που υποβλήθηκαν από ελληνικές οργανώσεις και εγκρίθηκαν, είναι επίσης οι προτάσεις που αφορούν προώθηση: Κρόκου Κοζάνης σε Ελλάδα και Ιταλία.
Παρασκευασμάτων λαχανικών σε Ν. Κορέα, Σινγκαπούρη, Καναδά, Κολομβία και Μεξικό. Φρούτων σε Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία, Ταϊβάν, Σερβία, Νορβηγία. Δημητριακών σε Ιορδανία, Λίβανο και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα της ΕΕ
Χρηματοδότηση ύψους 172,5 εκατ. ευρώ από τον γεωργικό προϋπολογισμό της Ε.Ε. θα παράσχει η Κομισιόν για την προώθηση των ενωσιακών γεωργικών προϊόντων διατροφής στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο. Την απόφαση για τις προτάσεις προώθησης γεωργικών προϊόντων που εγκρίθηκαν, κοινοποίησε η Κομισιόν την Τρίτη 16/10 και με την αφορμή αυτή ο επίτροπος Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης, Φιλ Χόγκαν, δήλωσε σχετικά: «Η Ευρώπη είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο για την καλή ποιότητα των προϊόντων διατροφής που παράγει και για τη γαστρονομική της κληρονομιά. Οι παραγωγοί της ΕΕ μπορούν να βασιστούν στη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να κάνουν γνωστά εντός και εκτός Ευρώπης τα προϊόντα υψηλής ποιότητας που παράγουν. Εγώ ο ίδιος επισκέφτηκα πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, όπως την Κίνα, την Ιαπωνία, το Μεξικό ή την Κολομβία, για να ανοίξω νέες αγορές για τα προϊόντα μας. Μπροστά μας διανοίγονται τεράστιες δυνατότητες».
Τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να βοηθούν τους παραγωγούς στον αγροδιατροφικό τομέα της ΕΕ να ενημερώνουν το κοινό για την ποιότητα των προϊόντων τους, με στόχο αφενός την προώθηση των προϊόντων τους εντός της Ε.Ε. και αφετέρου το άνοιγμα νέων αγορών. Εστιάζουν σε συγκεκριμένες προτεραιότητες, όπως η ανάδειξη της ποιότητας των ευρωπαϊκών τροφίμων με γεωγραφικές ενδείξεις, ή οι μέθοδοι βιολογικής παραγωγής.
Από τα 79 εγκεκριμένα προγράμματα, τα 48 απευθύνονται σε χώρες εκτός Ε.Ε. Συνολικό ποσό 97 εκατ. ευρώ θα διατεθεί για «απλά προγράμματα προώθησης», τα οποία υποβλήθηκαν από μία ή περισσότερες προτείνουσες οργανώσεις από το ίδιο κράτος μέλος. Επίσης, ποσό 75,5 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτήσει «πολυπρογράμματα», τα οποία υποβάλλονται από τουλάχιστον δύο προτείνουσες οργανώσεις από τουλάχιστον δύο κράτη μέλη ή από μία ή περισσότερες ευρωπαϊκές οργανώσεις. Τα προγράμματα που επελέγησαν καλύπτουν αιτούντες από 19 κράτη μέλη.
Πηγή: agronews.gr